onsdag, februari 04, 2009

Redefinition of Being Featuring




Foldout på "RTZ"-vinylen.

Senaste skivan, "Shelter From the Ash", utropades till det bästa Six Organs Of Admittance gjort. Jag höll inte med. Jag gillar den och så, men den har inte riktigt mystiken från tidigare inspelningar. Jag säger inte att det var bättre förr när Ben Chasny satt själv med en fyrkanalsporta i en mörk källare med micken i ett brutet sexpack, men någonting saknades.

Nu sitter jag här och lyssnar in trippelvinylen "RTZ" med låtar från det förflutna i alla fall, och jag gillar det. Samlingen innehåller musiken som släpptes i liten upplaga för att ingen var intresserad, som det brukar vara, men det är klart, nu anses den vara OOP och het, och kan därför plockas fram igen (inte helt sant, men jag försöker göra en poäng här). Tur. Jag har långt ifrån något att tala om av det här, och det gör det här till en bra samling för fans, men den funkar nog också för nytillkomna lyssnare. Det bjuds på mängder med bra låtar, en hel del fantastiska. De är enkla, men, ja, ofta magiska. Jag hör det jag föll för, och det är inte bara embryot till det som blev bra, det här är verkligen mestadels redan så bra som han blev på de mer kända skivorna som faktiskt sålde några ex. Ibland blir det visserligen fragmentariskt och mynnar inte ut i något, men det har inte ändrats så mycket över åren. Det kommer med artisten.

Rekommenderas såklart varmt.

Drag City.

Inga kommentarer: