fredag, januari 04, 2008

Too Drunk To Dream

Första fredagen hemma på bra länge. Jag är ensam och har inte en tanke på att gå ut. Sällskap hade varit fint, men jag har tänkt hålla mig från alkoholen, så det är inte det lättaste att hitta sånt en helgkväll. Sällskap som vill vara nyktert alltså.

Det är kallt i lägenheten. Har tänt mängder med värmeljus för att få bort den råa udden på kylan men det verkar inte fungera alls. Fryser och har en tröja på mig. Ett par rejäla tofflor hade varit nåt.

Förkylningen jag har är rätt larvig. Småfebrig, snorar och nyser, men jag behöver knappast bädda ner mig. Jag har svårt att sitta still, skulle vara ännu svårare att ligga still.

Lyssnar på en playlist bestående av Bark Bark Bark, Magnetic Fields, Shocking Pinks och Y.A.C.H.T. Blir lite rastlös av musik just nu, så jag försöker köra förhatliga shuffle, random, blanda eller vad det nu heter, på fyra bra skivor. Hjälper inte. Jag vill egentligen inte spela mer än kanske fem, sex spår och sen byta till nåt helt annat och därefter upprepa samma procedur.

Har äntligen förstått mig på Magnetic Fields. Så dags när han släpper en skiva som heter "Distortion".

"Too Drunk To Dream" - Magnetic Fields

Inga kommentarer: