lördag, januari 05, 2008

Drawing In The Dark

Minns att jag uppskattat att se piloter eller första avsnittet av serier när de kommit på TV. Inte riktigt lika kul längre. Särskilt inte när seriestarterna är fler än någonsin, jag inte håller koll på vilka som är vad och jag bara kollar på det som dyker upp, plus att jag ofta tänker att serierna är så långa att jag lika gärna kan se dem på DVD; vilket jag sällan gör.

Ikväll var det start på Painkiller Jane. Dubbelavsnitt. Inte spännande alls. Påminner mig om att jag på senaste tiden sett flera avsnitt av serien Blade, en serie som inte heller är bra. Sexan erbjuder faktiskt rätt mycket skräpskräp. Får mig bara att sakna den kvalité som skräpserien Dark Angel hade bitvis.

Inte så spännande fredagskväll, men till slut beslöt jag mig för att döda hjärnan lite ytterliggare. Få tiden att gå tills det är oundvikligt att somna. Boken jag läser, Extremt högt och otroligt nära, får mig bara att tänka och känna en massa jag inte tar itu med just nu.

Rätt skönt att jag inte dödade hjärnan med öl. Hade inte varit nåt vidare krogsällskap. Att vara mosig, trött och lite stukad är inget drömläge för någon givande konversation, särskilt inte på nån klubb med underliggande känsla av ironi, bloggtechno på cd eller rent publikfrieri.

Vet inte om Nöjesguidenfesten blir bättre imorgon. Antagligen inte. Blir nog allt av det ovanstående. I kvadrat. Tar mig nog dit i alla fall. Hade tänkt låta bli, men jag har nog inget bättre för mig. Kanske kan vara kul att lyssna på gubbarna spela musik. Nån traditionell incident blir det inte i alla fall.

Inga kommentarer: