måndag, januari 21, 2008

Neat Neat Neat


Tidigt intervju med Black Flag. Rätt töntig grej den här egentligen, lite väl mycket testosteron. Men samtidigt, för mig som gjort några dåliga intervjuer är det här lika roligt som onödigt.

Åkte upp till Göteborg och Lorensbergsteatern förra måndagen för att se Henry Rollins göra sin grej. Alltid bra, men för första gången kände jag att han kunde skurit två resehistorier. Det sagt, det finns ingen annan jag skulle åka bil i fem timmar för att se stå själv på en scen i tre timmar och bara prata och prata. Vet inte om det finns så många jag skulle vilja se i tre timmmar utan att behöva bila.

Såklart har jag varit i Henry/Black Flag-träsket sen dess. Oundvikligt på nåt sätt. Precis som att Joy Division/Factory-relaterade grejer upptar sjukligt mycket tid och tankar.

Lyssar: "Damned, Damned, Damned" - The Damned

Inga kommentarer: