onsdag, februari 22, 2006

Pour me another

Onsdag redan. Dagar finns det tydligen för få om. Tog en hemmajobbardag idag då jag har ett hål i mitt redigeringschema, men jag har insett att det kommer att få jobbas en hel del dubbelt imorgon. Tagit hand om lite andra lösa trådar idag. Eller vad säger jag, jag hade tänkt dra i lite andra lösa trådar idag. Det har inte blivit så mycket av det. Affischerat hela stan och köpt nya Plan B. Liarsintervju...

Mejlar en del om jobb. Mejlar en del om klubb. I helgen ska jag lyckas med att göra lite av varje. Det kommer nog funka alldeles utmärkt, det är bara förberedelserna som gör det lite invecklat i huvudet just nu. De där trådarna... Jaja, slutar nog som vanligt, en tvätt av det nödvändigaste, mitt i natten-packande, svettigt plockande av skivor i sista stund, hetsläsande av mer research som jag kanse inte ens behöver och halv urflipp innan jag kommer på att allt är på banan. Torsdagen ska lösa det mesta planeringsmässigt. Fredag är halv dag jobb, halv dag klubb. Sen åker jag tilll Glasgow på lördag eftermiddag.

Den senaste helgen bjöd Love Is All och Comet Gain på lördagen och ett par låtar Pets of Food och Made out of Babies. Lördagen var grym. Hot shots och bra, roliga band med juste ljud (+det bästa av sällskap). Det har klagats på sina håll, men jag tyckte det var grymt. Söndagen var just söndag. Lite folk, lite pepp. Rätt ok konsert helt enkelt.

Nyss: Samuel Jackson Five (norsk postrock, inte så illa alls). Tror Norge kommer att få sin rättmätiga plats i musiken snart. Hoppas. Mycket bra grejer.
Nu: "You Can't Imagine How Much Fun We're Having" - Atmosphere.
Snart: Mat, sen städ och plock. Kanske lite skivplockande. Behöver orientera mig lite bland högarna.

Inga kommentarer: