tisdag, februari 14, 2006

I was a teenage hand model

Har behandlat den här bloggen lite styvmoderligt efter att trevande försökt hitta en form för den. Mycket saker som inträffat på sista tiden som gjort att den fallit neråt på prioritetslistan. Det kanske inte är hela världen, men jag trodde att skrivande skulle hjälpa mig att minnas och hålla ordning. Så har det fungerat tidigare. Nåja, kanske inte alltid. Det blir alltid glapp och hål där bristen på mod håller en tillbaka även i privat skrift.

Vaknade till bland andra till "Love is stronger" med Sebadoh. Självklar låt på alla hjärtesorgskassetter, men jag får ofta för mig att spela såna låtar när jag mår rätt bra. Har sällan behov av dem när jag är nere. Då funkar melankoli med mycket gitarrer bättre. Ledig förmiddag tycker jag borde borgat för frukostsällskap någonstans, men det blir kaffe och Close-Up istället.

Jag säger det igen, kan inte femman komma till mig och sortera upp mina skivor och ge mig smarta lösningar på hur jag ska spela och förvara min musik!? Varför åker de alltid till någon annan? Alla som någonsin varit hemma hos mig vet hur svårt det är att hitta just den skiva som man för stunden är mest sugen på att spela. "Loveless", var är den tilll exempel?

Min vana trogen har jag handlat en hel del på guldkortet på sistone. Verkar som att det har resulterat i en smärre katastrof. Tur att min kreditgräns inte är högre. Blev ett par nya skivor innan kortet knorrade och gav upp. Cobra Killer och Kapajkos och "9 to 5" -tolvan med Lady Soverign. Hoppas verkligen att min arbetsgivare vill betala ut pengar på fredag, annars blir det verkligen inte roligt.

Drog igång datorn för att jobba lite, men jag tror jag låter bli. Kvällspass ikväll, så jag ska låta bli att jobba så mycket innan jag behöver. Blir oundvikligen många långa timmar framöver. Fråga: hur klarar folk av att ha ett privatliv vid sidan av sitt yrkesliv? Slarvar alla lika mycket med hushållssysslor som jag, eller är jag mest lat?

Tror kanske det blir Coffee and Cigarettes av Jarmusch ikväll. Var på Down By Law i Lördags och blev peppad på mer av mannen. Allt är knappast bra, Coffee and Cigarettes är också rätt ojämn, men filmer som just Down By Law och Dead Man är riktigt bra. Den senare skulle jag till och med kunna hävda är en av mina favoritfilmer.

Fick Clipd Beaks från Deleted Art. Rekommenderas.

Nu: Kyuss/Queens of the Stone Age-spliten.

Inga kommentarer: