fredag, januari 20, 2006

Snökaos

Nu snöar det igen. Det står säkert snökaos på löpsedlarna. Undrar om tågen går som de ska? Malmö-Göteborg om en sisådär sex timmar. SJ brukar vara lika dåligt förberedda varje år, men det här snökaoset ser ut som vanlig snö. Men vad vet jag?

En kaffe och en snabbpackning, sen ut på stan och jakten på nya brallor. Det blir alltid nya när behovet uppstår. Inte när jag hittar ett par snygga eller när de nya modellerna har kommit. Trist.

Det ska bli kul att träffa min vän M idag i alla fall. Vi ses alldeles för sällan. Blir väl en öl eller fem. Som vanligt. Delerium vill jag, det blir nog Dubliners.

Imorgon blir det andra långgatan om jag inte är bakis. Hoppas inte. En koll i affärer jag inte har råd att handla i följt av en fika med en vän jag haft rätt mycket kontakt med på sistone men inte träffat. Skulle vara riktigt trevligt om vi bara satt ner och tog det lugnt. Det tror jag åtminstone.

P3 Guld på lördag då. Får se hur det blir. Jag orkar inte riktigt med att hetsa trots att jag blir en av dem hetsiga ganska snart. Har inga större förväntningar på galan, mest kul att träffa lite folk.

Nu: "Wonderful Rainbow" - Lightning Bolt.

Frukost.

Inga kommentarer: