söndag, januari 22, 2006

Seriös som en hjärtattack

Helgen har ägnats åt en hel del alkohol och festande. Göteborg var roligt som vanligt, men resan dit var ingen lek. Swebus ersatte tågtrafiken norrut då hyrbil blev ett otänkbart alternativ (de två med körkort hade redan druckigt öl).

Fyra timmar sen innebar hög alkoholnivå på mina vänner som jag skulle träffa. Blev mest snack om Sarcofago '87 och sådär, men valde det framför ytterliggare en Nöjesguidenfest. Bra val. Alltid bra att prioritera vänner framför branschmingel.

Guldgalan igår var kul som mötesplats, men själva jippot var rätt trist. Gav upp efter ett tag och såg resten på teve på hotellrummet. Mycket skitsnack och fylleri på kvällen. Klockan han bli fem innan sömnen blev ett faktum. Känns i kroppen.

Köpte Äldrevården i övre Kågedalen och Lagt kort. Började på den senare, men kunde inte koncentrera mig ordentligt så jag la den åt sidan så länge.

Äntligen har jag ett spelbart exemplar av "Drum's not Dead" med Liars. Lyssnar nu och det känns en del som att de snöat in lite på samma grej som Animal Collective. Lovar gott. Hoppas den håller lika länge som förra skivan. Fick singlarna också. Ska bli kul att träffa dem i helgen.

Inga kommentarer: