onsdag, januari 25, 2006

Better safe than safari

Mycket på jobbet och segt och utdraget med klubben. De första banden ska vara bokade nu, men jag vill inte tro på det förrän fakturor bytt händer. Ska bli skönt att åka till Berlin på torsdag och jobba, göra nåt konkret helt enkelt. Inte bara planera.

Vaknade 06:06 i morse efter fyra timmars sömn. Många tankar som snurrar i huvudet så snart de får chansen. Kunde inte somna om så jag åkte till jobbet. Hade nästan glömt hur det var att vara där redan klockan åtta. Länge sen jag behövde det.

Lyssnade igenom lite nytt idag. Bland annat senaste Nicolai Dunger. Funkar på svenska tycker jag, men jag måste lyssna mer. Trodde inte att jag skulle gilla det. Spelade fyra låtar med Tiga, det var förskräckligt, fattar verkligen inte grejen. Tillianders dubtolva på Ideal var helt ok, men The Tiny lät mest som Tori Amos fick jag för mig. Dismember har jag spelat igenom också, verkar vara en del heavy metal i det lägret nu, glad så länge det inte låter symaskin som de flesta nyare dödsband gör. Tog mig igenom båda Yellow Swans jag köpte också, "Dreamed Yellow Swans" var den jag tyckte var bäst.

Jag vill nog gå och ta en dagen före lön öl idag. Om jag pallar. Skön vardagslyx.

Nu: "Justamoustache" - Thunderbirds are Now!

Inga kommentarer: