torsdag, augusti 30, 2007

Tape Hiss Orchid



Jag tycker inte om den nya reklamen från Volvo. Förstår den inte riktigt, och om jag väljer att göra det så tycker jag den är dum. Skylten plåtade jag på väg över Jägersroparkeringen på väg till min buss. Hungrig och småsur på väg för att köpa kräftor till kräftkalaset jag ska ha på lördag. Blev sen på jobbet för att det strulade onödigt mycket idag, men kräftorna skulle handlas.


Fredrik.

Såg bandet som heter Fredrik igår på Pastell. Jeriko var finare än någonsin och stämningen var god. Småsnack vid DJ-båset med tillrest sällskap. Kunde slutat något tidigare, men det var kul att träffa och hänga med Olivia och senare även hennes nya kille. Bandet var bitvis väldigt bra, bitvis lite U2-stadiumindievibbar. De bra bitarna var fler.

Ville gärna sätta ett par band på Jeriko, men jag inser att det inte kommer gå. Hyra in sig är pest när banden är av den karaktären som jag vill se där. Så typiskt. Hittar man en lokal som är liten nog för småband så vill stället ha betalt för sin bra lokal. Om man ska betala för lokal och band så blir inträdet så högt att ingen kommer. Lika bra att lägga ner innan pannan läggs i för djupa veck.

Inga kommentarer: