tisdag, maj 12, 2009

Through Silver In Blood



Den 26 juni 2007 var jag i ett sommarhett Stockholm för att spela skivor innan favoritbandet NeurosisMedis, och på efterfesten på Slussen (där jag förövrigt tafatt försökte prata med min då blivande, nu nuvarande käresta i den bakre baren. Hon hade sett Blonde Redhead på Terassen om jag inte missminner mig, och efterfesten var gemensam för bägge banden. Hon var fantastiskt snygg, och jag visste inte vad jag skulle säga). Det var en bra dag och en bra natt, även om Neurosis inte ville ha någon klimatanläggning igång under kvällen på Medis. Jag svettades naturligtvis floder och drack öl därefter på DJ-båset vid sidan av scenen innan det var dags att som en uttorkad, något dragen och slickad katt fara ner till Slussen för att lira lite hårt tillsammans med min vän Daniel.

Jag minns att jag var nöjd och peppad över att ha sett vad jag trodde skulle bli min mest intima spelning med bandet, även om festen på Slussen lite för snabbt urartade till att bli till mer dansant musik (min reaktion på det är preskriberad). Nu är jag glad över att jag kommer få se dem på ett fullpackat Debaser Malmö också. Ska kanske flytta och barrikadera DJ-båset och införskaffa fläkt tror jag.

I vilket fall. Det kommer bli fantastiskt. Skriv in 29 juni i kalendern, och skaffa biljett snarast.

Mer info.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en fin kväll. Älskar dig.