måndag, maj 11, 2009

Down With Liberty... Up With Chains!



Ian Svenonious är tilbaka med en rätt lo-fi variant av Make-Up. Chain And The Gang heter han nu. För det är han, bara han, men på K Records, och framförallt i anslutning till Dub Narcotic, så betyder det att polarna dyker upp och spelar. Att jag skulle gilla det, på något sätt, det visste jag. Men att jag skulle finna mig själv ståendes vid vinylspelaren och le mig igenom "Deathbed Confession" och i princip resten av B-sidan hade jag inte gissat. Klart det finns låtar som inte håller, men det är som det alltid har varit. Jag måste säga att jag känner mig rätt så jävla nöjd med köpet. Att jag även fick senaste Woods, These Are Powers, Dan Deacon och Marnie Stern samtidigt gjorde mig upprymd och glad. En leverans av skivor jag verkligen gillar, och direkt från Insound i ett stort paket, slår MP3-nedladdning av kommande skivor med favoritband, fula jewel case köpta billigt på Skivesset eller försvinnande pappromos vilken dag som helst. Så är det ju. Köpaspekten är måhända ful, men alltid närvarande. Även om det är musiken som viktigast.

1 kommentar:

Gorillan sa...

Blev ordentligt besviken på Svenonius nya skiva. Ska kanske ge den en chans till.