onsdag, maj 13, 2009

I Am The Resurrection



Märkligt det där med att det i olika sammanhang är fult att gilla vissa saker. Jag vet ju att det är så, jag förstår att det är så och jag rår inte på det. Vet inte ens om jag vill. Det handlar ju om viktiga saker det här med vad man gillar eller identifierar sig med. Stone Roses var det kanske inte helt ok att lyssna på i gänget hemma när de kom. De tillhörde det äldre popgänget. Jag är glad över att vi inte brydde oss. Eller att vi lärde oss att inte bry oss, växte upp antagligen. Tog nog till andra skivan innan poletten trillade ner ordentligt, och då var det ju redan över. Kanske var det som var grejen vid sidan av åldern. När det inte var trendigt, då gick det bra. Äh, i vilket fall: jag gillade det då, jag gillar det nu. Minns till och med att det var Beastie Boys på andra sidan av den där kassetten jag spelat in hos Mart. Den snurrade många, många varv på min Walkman.

Inga kommentarer: