onsdag, februari 21, 2007

Bliss in Concrete





På väg hem från jobbet sa den enda taxiservicen jag fick tag på att jag skulle ringa tillbaka. Om en timme sa kvinnan när jag frågade. När jag frågade igen så lät hon verkligen inte som att det var något att bry sig om.

En man som precis slutade sitt skift på ett annat program sa att han bara skulle åka en bit, så att det var ingen idé att åka med honom. Jag lät det passera, drog på mig huvan och chansade på att bussen från Jägersro center skulle gå 23:07 trots dåliga odds. Väl ute i snön med soundtracket från Flykten från New York i lurarna blev jag på gott humör. Vinden piskade snön i ansiktet på mig på det där lagom jobbiga sättet. Mannen i bilen hade ändrat sig ett par minuter senare och satte fart efter mig. Lovade en skjuts halvvägs, men fattade att bussarna nog inte gick, och körde mig därför nästan ända hem.

Trots att vädret gör mig glad så var det skönt att slippa gå de fyra kilometrarna hem genom industriområdet och Rosengård.

Inga kommentarer: