måndag, augusti 03, 2009

Cover Your Wounds With The Sky

Jag kommer tillbaka. Jag lovar, det är bara en fråga om när. Vill sig inte riktigt med skrivandet. Försöker summera, men det finns ingen ordning. Varken på det ena eller det andra.

Semestern är snart över. Struktur är bra. Det gillar jag. Att ha nåt att utgå från. Infria vad som förväntas av en. I bästa fall vara bättre. Låter möjligen som en rigid struktur jag eftersöker, men det är det inte. Riktlinjer och deadlines är ett måste för mig. Vill inte ha för fria tyglar. Då blir det mindre gjort.

Lyssnar på kommande Six Organs Of Admittance. Jag har precis börjat, men det låter bra fyra låtar in. Låtar den här gången också. Alltid bra att återkomma till artister, att inte bara lyssna på nytt med nya hela tiden. De fastnar alltmer sällan då. Skivorna alltså. Finns en laglig låt att ladda ner på Stereogum.

Det här måste vara måndagen framför alla andra måndagar. Det regnar. Är hungrig, men pallar inte riktigt göra mat. Vet inte vad jag ska göra av den här veckan. Förvirrad, och jag lyssnar på ödesmättat musik från mestadels karga länder. Kan inte ta mig för någonting vettigt överhuvudtaget. En filt och en film kanske. Alltid en start.

Inga kommentarer: