torsdag, maj 01, 2008

The Face Of The Bass



S:t Knut blir med skivbutik. Artikel om den finns på dyngan.se. då & då ska den heta, och efter vad som går att läsa ska de ha ett liknande utbud som Rundgång, kanske minus deleteds del i butiken. Sämre öppettider bara. Vet inte om de ska sälja både cd och vinyl. Antar bara det av någon anledning.

En del av mig hoppas ju på att det ska finnas plats för två butiker med ny vinyl, men det hade ju varit roligare om det blivit en nischbutik så att det var dit man gick för att handla metal eller vad det nu skulle vara. Framtiden får väl visa om det finns plats för dem bägge.

Skeptikern i mig säger att det, sett ur ett makroperspektiv, är att bre skivköparna väl tunt. Som det är nu så går de flesta nerds till Lilla Torg för sina begvinyler i mojofåran, och till Rundgång för nyare och smalare grejer.

Det är väl ingen hemlighet att Rundgång ligger mig varmt om hjärtat, och att det skulle vara sjukt synd om kunderna splittrades mellan två butiker. Jag tror att det skulle resultera i att vi om något år eller så inte har en enda butik.

Lyssnar på: Change of the Century" - Ornette Coleman. Enligt uppgift släppt på min födelsedag 1960. Det är samma gäng som spelade in "Shape...", och de spelades båda in samma år (om mina uppgifter stämmer). Tycker rent spontant att den är inte är riktigt lika fri som föregångaren, men med det sagt, Ornette Coleman, Don Cherry, Charlie Haden och Billy Higgins svänger och solar loss mer än nog för att glädja mig.

Inga kommentarer: