onsdag, april 30, 2008

Fire Lances The Ancient Hyperzephyrians



Såg Graveyard och Witch igår. Tyckte nog mer om Graveyard faktiskt. Kanske att svära i kyrkan, men så är det. Spelade lite skivor innan, mellan och efter. Resten av tiden snackade jag mest strunt. Som jag trott. Kul kväll i alla fall. Enda önskemålet var när vi stod på uteserveringen vid halv åtta. En kille ville höra Talking Heads. Det fick han inte, för jag hittade inga låtar. Enda klagomålet var när jag spelade The Furze, norsk black metal. Blev för mycket.

Mascis stod och diggade en del. Var tvungen att ta ett idolkort när stället stängt. Ingen vidare fotograf dock (jag är inte mycket bättre, men jag vet var zoomknappen sitter). Han är för rolig ändå. Jag gillar verkligen honom, trots att jag vet att han betett sig väldigt dålig mot forna kollegor.

Tal om efterfest, men jag är krasslig, så det blev inget sånt för mig. Blev säkert inget ändå. Finns inte så många folkölsförsäljare i Malmö en tisdag klockan tolv.

Lyssnar på: "Gods Of The Earth" - The Sword. Bra nymetall med stonervibb. Lite Mastodon med mindre meck. Kanske.

Inga kommentarer: