tisdag, april 29, 2008

The Blue Sheep



När började varenda kotte tro sig ha saker att säga om fotboll? Vem vill och orkar egentligen lyssna? Nu börjar det bli löjligt. Som att intervjua pundiga rockmusiker om världspolitik. Mitt intresse har bara sjunkigt och sjunkigt. Varken kultur eller sport är något att försöka sig på bara för att smälta in. Att ta ytan för att spela med.

Ikväll är det Graveyard och Witch på Debaser i Malmö. Jag spelar skivor och ljuger gärna lite om bra låtar och nya band. Jag lovar att inte prata sport även om jag dricker mitt morgonkaffe i en mugg från slutet av 70-talet det står Djurgården på. Jag vet inte vad de i laget heter, och numer vill jag inte ens bry mig om hur det går. Trist kan tyckas, men så har det blivit. Kanske kommer det tillbaka igen. Vem vet.

En sak vet jag. Det är att journalistik på lokalnivå borde kunna vara mer mångfacetterad än den som sker på nationell nivå. Varför springer alla åt samma håll?

Lyssnar på: "Puff" - Blues Control. Från Queens faktiskt. Allt bra är inte från Brooklyn.

Inga kommentarer: