måndag, juli 10, 2006

Floating

Precis tillbaka efter Quartfestivalen. Band, fylla, bio, tältande och en massa timmar i varm bil.

Stannade borta i natt efter fotbollen. Det var bra för mig att bara få vara i närheten utan att vara delaktig. Började på en bok och fick sova nära.

Allt är bra, nästan hela tiden. Och när det är bra är det tokbra nästan hela tiden. Jag är lycklig. Det finns inget bättre. Knappt funnits.

När det inte bara är toppen kommer ibland sakerna upp som det arbetas på. Hoppas inte att de biter sig fast. Jag vet inte vad det beror på, men den krypande känslan kryper. Kryper i mig, och kryper på andra genom att känslan vädras. Dumt kan tyckas, men i princip oundviklig. Jag är osäker ibland.

Antar att det är rätten till sitt eget liv trots tvåsamhet. En bra rättighet. En självklar rättighet. En rätt jag inte alltid tar mig. Jag är alldeles för ensidig/enkelspårig. Kanske är jag helt enkelt lite avis.

Orden är sagda. Detta älskande som är så stort. De är sagda för att det är så. Punkt. Men vad betyder det? Jag hoppas jag lär mig, åh vad jag hoppas att jag lär mig. Jag älskar och vill bli älskad.

Nu: Acid Ape - "Fleshpa"

Inga kommentarer: